Енерготехконсалтинг — Довірте рішення Ваших проблем професіоналам

Інформація для споживачів

Забезпечення власної електробезпеки

не доторкайтеся до проводів, що звисають чи лежать на землі. Пам’ятайте, що смертельно небезпечно не тільки доторкатись а й підходити ближче 8 метрів до проводу який лежить на землі;

не залазьте на дахи будівель, де поблизу проходять дроти електропередач;

не облаштовуйте під ними стоянки та не розпалюйте багаття;

не робіть накиди на проводи повітряних ліній (ПЛ) проволоки та інших предметів;

не дозволяйте дітям гратись безпосередньо під повітряними лініями та поблизу підстанцій;

не доторкайтеся до металевих відтяжок опор ПЛ та телеантен, які в результаті пошкодження проводів ПЛ можуть знаходитись під напругою;

остерігайтесь випадкового наближення до проводів ліній електропередач під час виконання робіт під ПЛ: будування споруд та будівель, вантажно-розвантажувальні роботи, складування матеріалів та інші;

пам’ятайте, що невміле встановлення радіо, телеантени, проведення різноманітних робіт поблизу повітряних ліній з наближенням до металевих частин ПЛ спричиняє електротравми;

не допускайте до монтажу нових чи ремонтуванню наявних електроустановок некваліфікованих осіб. Недбало виконані ремонтні роботи можуть привести до травмування людей, які користуються даними електроустановками;

самовільне проведення робіт в електроустановках, які Вам не належать, самостійне підключення до електромереж як правило спричиняє електротравми;

не запускайте під ПЛ «повітряних зміїв»;

не використовуйте саморобні «жучки» для захисту електропроводки від коротких замикань, використовуйте сертифіковані запобіжники;

несправні електроприлади, ізоляція електропроводок і вимикачів — постійне джерело травм та нещасних випадків;

несправні електроприлади, ізоляція електропроводок і вимикачів — постійне джерело травм та нещасних випадків;

побутова електротехніка, переносні світильники призначені для використання їх тільки в приміщеннях з полами, які не проводять електричний струм;

не ремонтуйте електроприлади без відключення їх від електромережі, не проводьте роботи в електроустановках самостійно. Ремонтні роботи повинні проводити спеціалісти;

для очищення освітлювальної апаратури, ламп, переносних світильників від пилу і бруду необхідно вимкнути їх від мережі;

для підключення приладів з електромережею використовуйте штепсельні вилки. Не допускається підключення оголеними кінцями проводів;

при пранні за допомогою пральної машини не доторкайтесь до неї мокрими руками;

в жодному разі не доторкайтесь до відключених та не демонтованих проводів, які живлять будинки. Не використовуйте навіть ізольовані вводи в будинки не за призначенням, в якості мотузки для розвішування, сушіння одягу та інші. Запам’ятайте! Найчастіше трапляються нещасні випадки при виготовлені і використанні саморобних подовжувачів та електроприладів.

Здійсніть заходи з метою виключення можливості доступу дітей до електроприладів.

Правила використання електроенергії в побуті

Відкриті розетки краще обладнати спеціальними заглушками

Щоб уникнути випадків електротравматизму необхідно знати наступні правила електробезпеки і дотримуватись їх:

Не заповнювати водою з водопровідного крану ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, оскільки при одночасному дотику до увімкненого приладу і водопровідного крану людина може бути уражена електрострумом;
Користуватись у вологих приміщеннях переносними лампами і електроприладами напругою не вище 36 В;
не облаштовуйте під ними стоянки та не розпалюйте багаття;
Не защемляти електропроводи дверима, віконними рамами, не закріплювати їх на цвяхах, не замальовувати і не забілювати, щоб уникнути пошкодження і передчасного висихання ізоляції електропроводів. Це призводить до пожеж, а при контакті з людьми до нещасних випадків;
Не торкатись проводів, які провисли або знаходяться на землі (смертельно небезпечними є також наближення до них на відстань ближче ніж 8 метрів);
Не замінювати електролампи без їх вимкнення, не витирати вологою ганчіркою електричні проводи, штепсельні розетки, вимикачі, інші електроприлади, увімкнені в електромережу;
Не виносити на подвір’я увімкнені електричні прилади, тому що у разі пошкодження ізоляції людина, яка стоїть на землі і торкається будь-якої металевої частини такого приладу може отримати електротравму;
Не піднімайтеся на дахи споруд, не вилазьте на дерева, поблизу яких проходять повітряні лінії, не намагайтеся з будь-якою метою проникнути до трансформаторних підстанцій, не робіть спроб самостійно ремонтувати обриви проводів;
Не дозволяйте дітям гратися під повітряними лініями та поблизу електрообладнання, роз’яснюйте їм небезпеку такої поведінки;
Потрібно знати, що побутові електроприлади (чайники, праски, електроплитки тощо), а також переносні світильники (торшери, настільні лампи) напругою 220 В, призначені для користування в приміщеннях з непровідними для електроструму підлогами.
Не давати дітям бавитись із штепсельними розетками;
Не підвішувати речі на проводи, вимикачі та розетки;
Будьте уважними та обережними!

Використання увімкнених в електромережу електроприладів з пошкодженою ізоляцією на відкритому повітрі може стати причиною електротравми, тому що ЗЕМЛЯ — ПРОВІДНИК ЕЛЕКТРИЧНОГО СТРУМУ!

У випадку пошкодження Вашої лінії електропередач організуйте охорону місця пошкодження та негайно повідомте про це за номером телефону (068) 8649812 або надішліть листа електронною поштою на адресу: info@etcon.co.ua

УВАГА!!!!

Якщо людина потрапила під напругу не доторкайтесь до неї руками, а швидко вимкніть електроустановку (вимикачем, рубильником, чи перерубайте провід сокирою, лопатою з сухим дерев’яним держаком), відтягніть потерпілого за сухий одяг, що відстає від тіла. Після цього, необхідно негайно розпочати надавати першу допомогу (штучне дихання, зупинити кров, накласти шину) і викликати лікаря! Всупереч поширеній думці, забороняється закопувати потерпілого в землю так як ці дії не принесуть користі, це лише може привести до загибелі потерпілого.

Врегулювання спорів

Всі спори та суперечки, що виникають з питань тлумачення і застосування Договору про постачання електричної енергії споживачу або пов’язані з ним, а також інші суперечки, що можуть виникнути у взаємовідносинах Електропостачальника зі Споживачем, вирішуються шляхом проведення переговорів у справедливий і швидкий спосіб.

Електропостачальник зобов’язується розглядати отримані від Споживачів скарги і повідомляти про результати їх розгляду впродовж одного місяця.

У випадку недосягнення згоди шляхом переговорів, суперечки можуть бути передані для вирішення до господарських судів України відповідно до підсудності та підвідомчості, встановленої чинним законодавством України, та розглянуті відповідно до чинного законодавства України.

Споживач також має право звернутися із заявою про вирішення спору до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – Регулятор) у відповідності до статті 21 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» та згідно з умовами договору та чинного законодавства України.

Регулятор забезпечує захист прав та законних інтересів Споживачів товарів (послуг), які виробляються (надаються) суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, розгляд звернень таких Споживачів та врегулювання спорів, надання роз’яснень з питань застосування нормативно-правових актів Регулятора.

Розгляд скарг

Врегулювання спорів Регулятором

Регулятор розглядає скарги Споживачів відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Вирішення спорів, що виникають між суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, здійснюється у порядку, затвердженому Регулятором.

Під час розгляду скарг, вирішення спорів Регулятор має право вимагати від суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, копії документів, пояснення та іншу інформацію, необхідні для встановлення фактичних обставин справи та врегулювання спорів.

До прийняття рішення по суті спірного питання Регулятор може проводити попередні слухання із залученням заінтересованих осіб та, за потреби, проводити позапланові перевірки. Порядок проведення попередніх слухань визначається Регулятором.

За результатами розгляду скарги, вирішення спорів Регулятор приймає рішення про:

  1. припинення порушення суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сфері енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідній сфері;
  2. припинення порушення суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, ліцензійних умов;
  3. накладення штрафу на суб’єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, у встановленому порядку;
  4. припинення розгляду звернення заявника.
slider-image-homepage
img5

Рішення Регулятора надається суб’єкту господарювання, що проводить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, шляхом надсилання або вручення під розписку. Рішення, прийняте Регулятором у ході досудового розгляду спору, є обов’язковим до виконання учасниками спору і може бути оскаржене в суді.

Звернення до НКРЕКП чи його територіального підрозділу не позбавляє Споживача права на вирішення спору в судовому порядку.

Також, з питань дотримання вимог законодавства в сфері енергетики Споживач може звернутися до:

  • Державної інспекції з енергетичного нагляду України; 
  • Антимонопольного комітету України.